Redovisa och begär utbetalning
Beviljade kulturprojektmedel utbetalas när projektet är genomfört och avslutat mot redovisning av upparbetade kostnader och utifrån beslutad budget. Kostnader kan endast godkännas om de uppstått hos projektägaren. I särskilda fall finns möjlighet att begära förskott.
För att få en utbetalning ska ni skicka in en redovisning bestående av slutrapport och rekvisition enligt befintliga mallar. För att styrka de kostnader som uppstått i projektet ska följande bifogas:
- Huvudbok för den period som ansökan avser.
- Fakturakopior och/eller kvitton.
- Betalningsunderlag som styrker att fakturorna är betalda.
Vid personalkostnader ska redovisningen även innehålla en lönespecifikation från perioden samt ett intyg från ansvarig chef. Vid insats i annat än pengar eller ideellt arbete ska redovisningen innehålla en tidrapport signerad av ansvarig organisation, längre ned på denna sida finns mallar för tidrapport som kan användas vid behov.
Kostnader där konsulten/leverantören kan anses vara jävig godkänns inte. Med jäv avses i detta sammanhang konsult/leverantör som är närstående oavsett om denne avser en juridisk eller en fysisk person. Med närstående person avses bland annat make/maka, sambo, partner, förälder, barn och syskon. När det gäller juridiska personer avses exempelvis företag där det finns ägarintresse.
Blanketter för rekvisition
-
Excel-dokument
Rekvisitionsblankett kulturprojektmedelxlsx 33 kb xlsx 33 kb
-
Word-dokument
Slutrapport kulturprojektmedeldocx 41 kb docx 41 kb
-
Word-dokument
Lägesrapport kulturprojektmedeldocx 40 kb docx 40 kb
-
Excel-dokument
Tidrapport insats i annat än pengar.xlsxxlsx 14 kb xlsx 14 kb
-
Excel-dokument
Tidrapport ideellt arbete.xlsxxlsx 14 kb xlsx 14 kb
Kontakt
-
Louis Palmgren
-
Handläggare
- louis.palmgren@regionkalmar.se
-
Telefonnummer010-358 42 71